• "Jouw wensen zijn onze uitgangspunten"

    Kraamzorg Randstad

  • "Alle verzekeraars vergoeden onze zorg"

    Kraamzorg Randstad

Veelgestelde vragen

Vragen over de bevalling

Wat heb ik nodig bij een thuisbevalling?

  • 1 zaklamp
  • 2 emmers
  • 2 vuilniszakken
  • 1 kraammatras, grootste maat
  • 10 grote steriele gazen 10/10
  • 1 navelklem
  • ruim zittend T-shirt dat vuil mag worden

Wat heb ik nodig bij een ziekenhuis bevalling?

  • Soepel vallende kleding voor jezelf, o.a. ruimzittend T-shirt, 2 pyjama's/nachthemden,
  • 1 paar sokken,
  • 1 badjas, pantoffels/slippers en schone kleding voor als u weer naar huis gaat
  • Toiletartikelen
  • Verzekeringspapieren, eventueel ziekenhuisstickers
  • Mobiele telefoon/telefoonkaart en telefoonnummers (sla het juiste telefoonnummer van de bevallingslijn op in uw mobiele telefoon, zodat je bij vertrek uit het ziekenhuis ons kan bellen!)
  • Set babykleertjes (rompertje, pakje of hemdje met truitje, sokjes, jas en mutsje)
  • Eventueel foto- en filmapparatuur
  • Baby autostoeltje
  • Parkeergeld of chipknip, muntgeld voor rolstoel.

Hoe geef ik borstvoeding?

Al onze kraamverzorgsters zijn borstvoeding gecertificeerd. Dit houdt in dat je kunt verwachten dat ze je optimaal kunnen begeleiden bij het geven van borstvoeding. Ook worden onze kraamverzorgenden ieder jaar bijgeschoold op dit gebied.

Wat moet ik doen als ik ben bevallen?

Als je bevallen bent bel je onze gratis infolijn (0800 888 7 666) om de geboorte van je kindje aan ons door te geven. Wij zorgen er dan voor dat er een kraamverzorgster wordt ingezet op het moment dat je naar huis mag.

Wat nou als ik geen klik heb met mijn kraamverzorgster, kan ik dan een ander krijgen?

Het doel van de kraamperiode is ervoor zorgen dat jij een mooie kraamtijd meemaakt. Het laatste wat wij willen is dat de kraamverzorgster niet past in jouw kraamperiode. Wij doen er dan ook alles om tijdens het intakegesprek goed naar jouw wensen te luisteren. Mocht je onverhoopt toch een kraamverzorgster hebben die niet bij jullie past, dan passen wij de zorg direct aan. Het is tenslotte jouw kraamperiode in jouw eigen huis.

Wat doet een kraamverzorgster tijdens de bevalling?

Kies je ervoor je baby in een vertrouwde omgeving op de wereld te zetten? De kraamverzorgster legt vooraf alle spulletjes klaar, assisteert de verloskundige bij de bevalling en zorgt dat je baby na de geboorte gewassen en aangekleed wordt. Ook helpt de kraamverzorgster je bij de eerste voeding en maakt ze de kamer weer schoon.

Vragen over de inschrijvingen

Hoe kan ik jullie bereiken?

Door middel van onze GRATIS informatielijn: 0800 888 7 666 of stel je vraag via info@kraamzorgrandstad.nl

Hoe kan ik zien dat Kraamzorg Randstad goede zorg levert?

Kraamzorg Randstad beschikt over alle kwaliteitsnormen in de zorg. Zo zijn wij in het bezit van het kwaliteitsmanagement certificaat (HKZ). Het certificaat voor het welslagen van de Borstvoeding en zijn al onze medewerkers EHBO en Reanimatie gecertificeerd. Naast het bezit van deze certificaten vindt er jaarlijks een externe audit plaats op basis van onze dienstverlening. Deze uitslag wordt ieder jaar op onze website gepubliceerd. Dus regel jij je kraamzorg bij Kraamzorg Randstad dan mag je er vanuit gaan dat je in vertrouwde handen bent.

Staat jouw antwoord er niet bij?

Als je antwoord er niet bij staat neem dan contact op via onze GRATIS informatielijn: 0800 888 7 666

Ik ben verhuisd hoe kan ik dat doorgeven?

Je kunt je verhuizing eenvoudig doorgeven via onze GRATIS informatielijn 0800 888 7 666

In welke gemeenten kan ik gebruik maken van kraamzorg van Kraamzorg Randstad?

Kraamzorg Randstad levert kraamzorg in heel de Randstad. Als je twijfelt of wij onze kwalitatieve zorg ook bij jou kunnen leveren, dan kan je de postcodecheck hiernaast (rechts) doen. Je kunt ons uiteraard ook GRATIS bellen naar 0800-8887666  of mailen naar info@kraamzorgrandstad.nl

Wanneer moet ik mij aanmelden voor kraamzorg?

Om je maximale zorg te kunnen garanderen is het belangrijk dat je je tijdig aanmeldt voor kraamzorg. Wij adviseren je om dit te doen voor de 15e week van je zwangerschap. Als wij tijdig jouw aanvraag ontvangen kunnen wij onze capaciteiten hierop afstemmen

Kan ik zelf kiezen bij welke organisatie ik kraamzorg wil?

Ja, je mag zelf het bureau kiezen die het beste bij je past. Het is wel belangrijk dat je een bureau kiest die een contract heeft met jouw zorgverzekeraar. Kraamzorg Randstad heeft contracten met álle zorgverzekeraars, dit betekent dat onze zorg altijd wordt vergoed.

Hoe schrijf ik mij in voor kraamzorg?

Je kunt je eenvoudig inschrijven op onze online inschrijfformulier. Liever telefonisch inschrijven? Bel GRATIS 0800 888 7 666

Vragen over de intake

Wanneer krijg ik een intakegesprek?

Rond de zevende maand van je zwangerschap ontvang je een telefoontje van de zorgconsulente. Zij zal met jou een intakegesprek inplannen. Het intakegesprek zelf vindt plaats in de zevende of achtste maand van je zwangerschap.

Waarom een intakegesprek?

Het intakegesprek is bedoeld om je zo goed mogelijk voor te bereiden op de kraamperiode en een aantal belangrijke zaken te bespreken. Zo wordt er goed geluisterd naar jouw wensen en behoeften en aan de hand hiervan wordt er bepaald hoeveel uur zorg je ontvangt en hoe de zorg eruit gaat zien. Bijvoorbeeld waar je wilt bevallen en of je de benodigde spullen in huis hebt. Daarnaast zetten wij de taken van de kraamverzorgster op een rij.

Moet ik langskomen voor een intakegesprek?

Voor het intakegesprek hoef je niet bij ons langs te komen. Voor het intakegesprek komt de zorgconsulente bij jou thuis.

Waar vind ik een uitzetlijst?

Na je aanmelding ontvang je van ons een informatieboekje. In dit informatieboekje vind je een uitzetlijst. Hierin staan alle producten die je nodig hebt voor de komst van jouw baby.

Moet mijn bed op klossen?

Als je bed niet minimaal 70cm hoog is dan moet hij op bedklossen. Je kunt de bedklossen het beste 3 weken voor de uitgerekende datum plaatsen.

Waar kan ik een kraampakket regelen?

Bij de meeste zorgverzekeraars kan je een kraampakket krijgen. Dit is ook afhankelijk van je verzekering. Krijg je het kraampakket niet van je verzekeringsmaatschappij dan kun je hem aanschaffen in een thuiszorgwinkel of lokale drogisterij.

Als ik vanwege een keizersnede in het ziekenhuis heb gelegen, krijg ik dan ook nog kraamzorg?

Beval je in het ziekenhuis, dan ontvang je ook nog kraamzorg aan huis. Voor iedere dag die je in het ziekenhuis hebt gelegen, wordt gemiddeld 6 uur kraamzorg in mindering gebracht op het aantal kraamzorg uren die geïndiceerd zijn tijdens het intakegesprek. De dag van ontslag wordt hierbij niet gerekend als ‘ziekenhuisdag’.

Op hoeveel dagen kraamzorg heb ik recht?

Je hebt recht op minimaal 8 tot maximaal 10 dagen kraamzorg na de geboorte van je kindje.

Vragen over de kraamtijd

Krijg ik één kraamverzorgster in mijn kraamperiode?

In bijna alle gezinnen zorgen wij voor één en dezelfde kraamverzorgster in de gehele kraamperiode. Zo heb je in jouw kraamperiode te maken met één gezicht; wel zo fijn en vertrouwd. Als er onverhoopt toch een wisseling plaatsvindt, dan zorgen de kraamverzorgsters onderling altijd voor een goede overdracht.

Wat heb ik nodig als ik flesvoeding wil geven?

  • 2 flessen en 2 spenen
  • 1 flessenborstel
  • flesvoeding 0–6 maanden

Wat heb ik nodig om borstvoeding te geven?

  • 2 voedingsbeha’s
  • zoogkompressen

Waar kan ik een klacht indienen?

Klachten nemen wij hoog op en wordt bij ons direct opgepakt. Je kunt een klacht op meerdere manieren aan ons doorgeven.
  • Doorgeven aan je persoonlijke zorgconsulente
  • Doorgeven aan kantoor (0800 888 7 666)
  • Via de mail (klachten@kraamzorgrandstad.nl)
Hoe sneller wij op de hoogte zijn van jou klacht des te sneller wij een oplossing kunnen aanbieden. Tenslotte willen wij niets liever dan ervoor zorgen dat jij een fijne kraamtijd meemaakt.

Heb ik een borstkolf nodig?

Een borstkolf hoef je niet op voorhand aan te schaffen. Gedurende jouw kraamtijd zal de kraamverzorgster je eerst ondersteunen bij het geven van borstvoeding. Indien nodig zal zij je adviseren er één te huren of aan te schaffen.

Wie bel ik als ik vragen heb en de kraamverzorgster al naar huis is?

Je kunt voor vragen altijd terecht bij jouw persoonlijke zorgconsulente, zij is 24/7 bereikbaar en kent jouw persoonlijke situatie. Zij zal altijd haar best doen om je vragen te beantwoorden.